loading...
Pardeks
اسپارو بازدید : 53 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ایران و چین همكاری در زمینه مدیریت منابع انسانی را گسترش می دهند

پكن - جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تجربیات خود را در زمینه توسعه و مدیریت منابع انسانی مبادله می كنند.

1391/02/06 - 07:54

به گزارش ایرنا ، ' لطف الله فروزنده '، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ایران و ' ین وی مین '، وزیر منابع انسانی و تامین اجتماعی چین روز چهارشنبه در پكن با یكدیگر بیش از دو ساعت دیدار و گفت وگو كردند.

در این نشست كه معاونان وزارت منابع انسانی چین و هیات همراه معاون رییس جمهوری ایران و ' مهدی صفری' سفیر كشورمان حضور داشتند، دو طرف در زمینه های مختلف از جمله مدل مشترك مدیریتی، نظام ارزیابی عملكرد منابع انسانی ، تربیت نیروهای متناسب با بازار كار و مفید در توسعه كشور، توانمند سازی نیروی انسانی و اشتغال زایی بحث و تبادل نظر كردند.

وزیر منابع انسانی چین پس از این نشست در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی با اشاره به روابط بسیار خوب و رو به گسترش بین تهران و پكن گفت: ایران و چین در روند اصلاحات در زمینه منابع انسانی و مدیریت دولتی دارای تشابه های زیادی هستند.

ین وی مین افزود: هدف چین از اصلاح امور اداری این است كه نظام دولتی جدید با انگیزه بیشتر و پركارتر در خدمت ملت باشد.

وی مذاكرات خود با طرف ایرانی را خوب و بسیار سودمند توصیف كرد و گفت: ما با ایران زمینه های مشترك زیادی داریم و برهمین اساس در مذاكرات امروز مقرر شد تفاهم نامه ای بین دو كشور آماده و در آینده نزدیك امضا شود.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به روابط عمیق بین تهران - پكن گفت: زمینه های گسترش روابط بین دو كشور بسیار زیاد است كه باید به آن توجه شود.

وی با تاكید براینكه ملت ها امروز به سمت انسانیت و عدالت گام برمی دارند، موضوع تحول در نظام مدیریتی و منابع انسانی را مهم خواند و اظهارداشت: دراین زمینه ما مصمم به تبادل تجربیات و گسترش روابط با چین هستیم .

فروزنده با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران یك نظام ارزشی و دارای سبك و سیاق در دنیا است، گفت: ما با چین كه دارای زمینه های فرهنگی خوب در جهت مسایل انسانی و اخلاقی است می توانیم همكاری های زیادی را تعریف و اجرا كنیم .

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ایران با اشاره به محورها مورد مذاكره با طرف چینی افزود: برنامه ریزی در راستای توجه به تربیت نیروی انسانی متناسب با عرضه و تقاضا و در جهتی كه بتواند در بازار كار و توسعه كشور مفید باشد و همچنین حل مساله اشتغال یكی از مباحث بود.

وی با اشاره جایگاه ایران در توسعه دولت الكترونیك افزود: در این محور نیز با طرف چینی تبادل نظر خوبی انجام شد و تصمیم گرفته شد چون دو كشور به سمت دولت الكترونیك حركت می كنند، همكاری ها گسترش یابد.

وی آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی را از دیگر مباحث مطرح در نشست با وزیر منابع انسانی چین ذكر كرد و گفت: در خصوص مدل مدیریتی با توجه به اینكه ایران و چین هر دو در سطح آسیا و جهان دارای سبك مشخص هستند، قرار شد مشتركات تدوین و به عنوان یك مدل مناسب به مراكز آموزشی و دانشگاهی ارائه شود.

فروزنده مسایل مرتبط با بازنشستگی ، نظام پرداخت ، نظام ارزیابی و ایجاد زمینه ای انگیزشی برای كاركنان را از دیگر مواردی خواند كه در گفت وگوهای هیات های ایرانی و چینی مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: در پی نشست امروز با طرف چینی مقرر شد كمیته همكاری مشتركی بین دو كشور شكل بگیرد تا زمینه امضا سند و توسعه همكاری ها را دنبال كند .

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران كه در راس هیاتی عصر دیروز وارد پكن شد، همچنین قرار است امروز با ' لی یوان چوا ' وزیر تشكیلات حزب حاكم دیدار و گفت و گو كند.

اسپارو بازدید : 58 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قانون اساسی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، خاطر نشان کرد: تا کنون تنها بخشهایی از قاون اساسی در کشور عملی شده است.

آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در گفت‌و‌گو با ایلنا تاکید کرد: مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین بخش قانون اساسی در رابطه با حقوق مردم است و بیان شده که مدیریت کشور جز با تکیه بر آرای عمومی می‌سر نیست.

وی ادامه داد: با این حال معتقدم قانون اساسی در اوایل انقلاب و در مقایسه با زمان شاه بسیار جلو رفت و با برگزاری انتخابات آزاد در رابطه با تصویب قانون اساسی و انتخاب رئیس جمهور و... کار خود را ادامه داد. ولی در مراحل بعد و بویژه پس از رحلت امام سنگ بنای تهدید اختیارات مردم بویسله نظارت استصوابی شورای نگهبان گذاشته شد.

موسوی تبریزی با تاکید بر اینکه نظارت استصوابی موجب کاهش اختیارات مردم شد، اذعان داشت: علاوه براین نظارت‌های این چنینی خبرگان و حتی اعضای مجلس را به عده خاصی محدود کرد و در واقع حق رای را از مردم گرفت بنابراین بسیاری از مصالح مردم از این پس نادیده گرفته شد.

وی با اشاره به موضوع آزادی مطبوعات یادآور شد: امروزه شاهد این هستیم که اگرچه برخی از مطبوعات موظف به سانسور خود هستند ولی برخي به این حد هم راضی نمی‌شود و در ‌‌نهایت رسانه‌های آزاد هم محدود به تعداد خاصی شده است.

موسوی تبریزی افزود: هم اکنون حتی حرف‌های دلسوزان نظام که خود را متعلق به آن می‌دانند نیز در داخل تحمل نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت توجه به حقوق مردم در این راستا روز به روز کم رنگ‌تر می‌شود.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص راهکارهای اجرای هرچه بهتر قانون اساسی در کشور تصریح کرد: متاسفانه در قانون اساسی ما هیچ ضمانت اجرایی برای قانون پیش بینی نشده است. بنابراین تصور من این است که برای اجرای بهتر قانون اساسی باید قوه قضاییه مستقل از هر نهادی داشته باشیم که دستوری و گزینشی عمل نکند. در حالیکه این قوه هم اکنون تنها پرونده‌هایی را که به صلاح می‌داند عملی می‌کند که نه تنها مفید نیست بلکه منجر به رواج فساد بیشتر در جامعه می‌شود.

موسوی تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود یاداور شد: هیئت نظارت بر قانون اساسی تنها بیان می‌کند که در کجا نسبت به قانون اهمال صورت گرفته بنابراین علاوه بر این نیز می‌توان با بازنگری در قانون اساسی دادگاهی مستقل از قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات قانون اساسی ایجاد کرد به گونه‌ای که در راس آن عده‌ای از قاضی عادل با انتخاب سایر قضات کشور و بدون وابستگی به جایی قرار گیرند.

اسپارو بازدید : 67 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در مقاله‌ای نوشت: ایران ادعا می‌کند که توانسته است به داده‌های محرمانه پهپاد جاسوسی سیا که در جریان یک عملیات جاسوسی در دسامبر گذشته به دست ایران افتاد، دست پیدا کند. این پیامی از سوی ایران برای واشنگتن است که اولا اطلاعات سری این پهپاد از بین نرفته و ثانیا ایران می‌تواند کدهای امنیتی این پهپاد را بازخوانی کند.

این روزنامه آمریکایی ضمن بازتاب سخنان سردار حاجی‌زاده در خصوص بازخوانی اطلاعات مربوط به پهپاد، تصریح کرد: هرچند ایران در گذشته در خصوص توانایی‌های فنی خود اغراق کرده است اما کارشناسان بر این باورند که در گذشته بارها آمریکایی‌ها توانایی ایران در زمینه جنگ الکترونیک و تخصص سایبری را دست‌کم گرفته‌اند!

"تیلر روگوی"، مدیر سایت AviationIntel.com در این خصوص می‌گوید: "مشکل ما در خصوص ایران این است که آنها حرف‌های زیادی می‌زنند که نمی‌دانیم کدام را باید باور کنیم و لذا حساسایت افراد نسبت به اطلاعات واقعی از بین می‌رود. اما وقتی در راس فرماندهی نیروهای هوایی ایران یک شخص جدی قرار داشته باشد، و این شخص تا این حد در مسائل ریز شده باشد، معلوم است که وی در خصوص مساله‌ای جدی سخن می‌گوید. این پیامی به دولت آمریکا است که در دام افتاده است."

این گزارش ضمن اشاره به برخی جزئیات مطرح شده از سوی سردار حاجی زاده، افزود: تحلیلگران می‌گویند که اطلاعات دقیق ارائه شده از سوی ایران نشان می‌دهند که اطلاعات پهپاد دست نخورده است و از سوی ایران هک شده است.

"کار"، نویسنده کتاب "درون جنگ سایبری" می‌گوید: "بهتر است فرض کنیم که ایران حداقل به اندازه هکرهای خود توانایی دارد و برخی هکرهای ایرانی ثابت کرده‌اند که توانایی بسیار بالایی دارند. ایران به افزایش توان جنگ سایبری خود متعهد است و مدت‌ها بر روی آن کار کرده است. کشورهای قوی در این حوزه کشورهایی هستند که به شدت مورد حمله سایبری واقع شده‌اند و ایران مورد چنین حملاتی بوده است."

وی اضافه می‌کند: "احتمال دارد که ایران در زمینه بازخوانی رمزهای پهپاد موفق بوده باشد، اشتباه است که فکر کنیم فن‌آوری آمریکا کاملا امن است و ایران نمی‌تواند به آن نفوذ کند."

برخی از مقامات و کارشناسان آمریکایی پس از اعلام بازخوانی رمزهای پهپاد مدعی شده بودند که ایران در این خصوص مبالغه می‌کند اما این گزارش دقیقا بیانگر آن است که آمریکایی‌ها عمیقا معتقد به صحت ادعای ایران هستند، تنها خجالت می‌کشند که این مساله را رسما بیان کنند.

اسپارو بازدید : 64 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


«الهام امین زاده» :
به نام «روزنامه جوان» با من گفتگو کردند؛اما مصاحبه را در «روزنامه ایران» چاپ کردند

خبرگزاری فارس: «الهام امین زاده» کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ارسال توضیحی به فارس از بی اخلاقی روزنامه دولت در انجام مصاحبه به نام روزنامه جوان و انتشار آن در روزنامه ایران انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: به نام «روزنامه جوان» با من گفتگو کردند؛اما مصاحبه را در «روزنامه ایران» چاپ کردند

به گزارش فارس، متن کامل توضیح ارسالی دکتر امین زاده به شرح زیر است:

به دنبال چاپ مصاحبه اینجانب در روزنامه ایران در تاریخ 5 اردیبهشت تحت عنوان "مجلس هشتم شبیه مجلس ششم بود" متاسفانه با انتخاب تیتر نامناسب برای مصاحبه از نظرات اینجانب در جهت مسیری غیر از وحدت استفاده شده است. همانطور که در متن مصاحبه موجود است اینجانب فقط از نظر منازعات سیاسی مجلس هشتم را به مجلس ششم تشبیه نمودم و معتقدم چنانچه دولت با مجلس هشتم تعامل مطلوب داشت چنین منازعاتی پیش نمی آمد. جا داشت روزنامه ایران جهت ایجاد وحدت و پرهیز از دامن زدن به فضای اختلاف تیتر بهتری را انتخاب می نمود. ضمن اینکه مصاحبه به نام روزنامه جوان انجام شد و قرار بود متن مصاحبه در این نشریه چاپ شود نه در روزنامه ایران. درمتن مصاحبه اعتقاد اینجانب به جبهه متحد اصولگرایان و کاندیداهای این جبهه منعکس است و تمامی هدف از انجام این مصاحبه کمک به ایجاد وحدت در اصولگرایان بوده است. افتخار اینجانب است که درلیست جبهه متحد اصولگرایان هستم که نماینده طیف های مختلف اصولگرائی و مجموعه ای از چهره های باسابقه و کارآمد اصولگرا و نماد وحدت اصولگرایان در کشور می باشد.اینجانب هر گونه فعالیت انحرافی در جهت ایجاد اختلاف بین اصولگرایان بطور خاص و بین مردم ایران را در راستای خدمت به منافع استکبار می دانم.

گفتنی است روزنامه ایران در صفحه 24 شماره دیروز خود این مصاحبه را به چاپ رسانده و علاوه بر عدم رعایت صداقت و جا زدن خود به عنوان روزنامه اصولگرای جوان، در توضیحات اولیه خود درباره مصاحبه نیز سعی کرد به نوعی میان جریان اصولگرا به ویژه در درون جبهه متحد ایجاد اختلاف نماید.

اسپارو بازدید : 66 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

فارس نوشت: گروهک تروریستی پژاک در اقدامی غیر‌انسانی و تروریستی چهار تن از نیروهای سپاه را در نودشه شهرستان پاوه به شهادت رساند.

در درگیری بین گروهک تروریستی ‌و

در حال حاضر امنیت کامل در منطقه برقرار است و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مانند همیشه اوضاع را در دست دارند.
نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌که در نودشه شهرستان پاوه رخ داد، چهار تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت رسیدند و چهار تن دیگر مجروح شدند.

شهریار حیدری مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با محکوم کردن این اقدام، اظهار داشت: نیروهای تروریستی‌ با سو‌ءاستفاده از وضعیت توپوگرافی منطقه دست به این اقدام ناجوانمردانه زدند.

حیدری گفت: در این درگیری گروهک ترور‌یستی ‌نیز تلفاتی داشته که فعلا آمار دقیقی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر امنیت کامل در منطقه برقرار است و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مانند همیشه اوضاع را در دست دارند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما کدام یک از این کنسول ها بیشتر راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 106
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 234
  • بازدید ماه : 534
  • بازدید سال : 3,337
  • بازدید کلی : 22,844